کسب و کار اینترنتی روز به روز داغ تر می شود. هر روز می شنویم که سایتهای جدیدی راه اندازی می شوند. هر روز شاهد سودهای بسیار زیادی در کسب و کار اینترنتی هستیم. میدانم شما هم دوست دارید وارد این منبع درآمد هیجان انگیز بشوید تا بتوانید از طریق سود آن به تمام آرزوها و خواسته های خودتان برسید.

قبل از شروع هر کاری باید به تحقیقات بپردازید. در رابطه با تحقیقات بازاریابی و شروع کسب و کار اینترنتی مقالاتی در سایت سودینو منتشر شده است که توصیه میکنم اگر آنها را مطالعه نکردید حتما مطالعه کنید.

مقالاتی درباره کسب و کار اینترنتی :

1 – چگونه یک کسب و کار اینترنتی را استارت بزنیم؟

2 – برای رشد کسب و کار اینترنتی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

3 – کسب و کار اینترنتی شما لندینگ پیج دارد؟

4 – برای ابزارهای بازاریابی اینترنتی خود، استراتژی دارید؟

5 – 10 نشانه ای که باید به عنوان رهبر یک کسب و کار بدانید!؟

بیشتر بخوانید: چگونه یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسیم؟ – بخش ۳

امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

خوب ما در تحقیقات خودمان علاوه بر این که باید به بازار برویم و تحقیقات لازم را انجام بدهیم باید از روش های دیگری هم برای شروع کسب و کار اینترنتی استفاده کنیم. خیلی خوب می شود اگر بدانیم که مردم هر کلمه ای را در اینترنت چقدر جستجو می کنند. فرض کنید می خواهیم یک فروشگاه اسباب بازی راه اندازی کنیم. چقدر خوب می شود اگر می دانستیم که مردم در طول یک ماه چندبار عبارت اسباب بازی را جستجو می کنند. خبر خوبی برای شما دارم! خوشبختانه با استفاده از یک ابزار حرفه ای و کاملا رایگان می توانید به راحتی پی ببرید که هر عبارتی هر ماه چقدر در گوگل جستجو میشود. با استفاده از ابزار Keyword Planner می توانید دقیقا متوجه بشوید که هر عبارت چقدر در google سرچ میشود.

Keyword Planner چیست؟

یک ابزار رایگان هستش که توسط گوگل راه اندازی شده و برای تبلیغاتی کلیکی گوگل استفاده می شود. برای استفاده ار این سرویس فقط کافیه یک اکانت جیمیل داشته باشید و به راحتی از این ابزار فوق العاده استفاده کنید. در استفاده از این ابزار آنلاین یک مشکلی هست، شما با آی پی ایران نمی توانید از این سرویس استفاده کنید و فقط آی پی غیر از ایران می تواند از این سرویس استفاده کنند.

Keyword Planner برای بهینه سازی سایت

تقریبا می شود گفت که تمام سئو کاران برای اینکه یک سایت را بهینه سازی کنند قبل از هرکاری از Keyword Planner استفاده می کنند. پس شما هم برای اینکه بازار هدف خودتان را در اینترنت بسنجید که اندازه اش چقدر هستش باید با این ابزار آشنا باشید و قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتما با این ابزار کار کنید تا بازاری که می خواهید وارد شوید را با آگاهی وارد شوید. با این روش علاوه بر اینکه اندازه بازار را در اینترنت می سنجید، برای بهینه سازی سایت هم به خوبی متوجه می شوید که دقیقا باید روی چه عباراتی کار کنید تا سایتتان به صفحه اول گوگل هدایت شود. مثلا ما یک شرکت طراحی سایت هستیم و تصور می کنیم که عبارت طراحی وب سایت بیشترین جستجو را دارد، در صورتی که عبارت طراحی سایت بیشتر توسط مردم جستجو می شود. برای همین شاید شما تصور کنید یک عبارتی بیشتر جستجو میشود اما بیشترین جستجو مربوط به عبارت شبیه به عبارت شما باشد. اگر در بهینه سازی سایت هم مشکل دارید به شما آموزش حرفه ای سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید را پیشنهاد میکنم.

ویژگی های فردی ما در موفقیت کسب و کار اینترنتی

یکی از مهم ترین عوامل در پیروزی یا شکست یک کسب و کار اینترنتی، ویژگی های فردی ما می باشد. به نظر من ویژگی های فردی ما از مهارت و تخصص در زمینه کسب و کار اینترنتی بسیار مهم تر می باشد. میدانم خیلی از شما دوستای خوبم که در حال مطالعه این مقاله هستید شاید چندین ماه و یا حتی شاید چندین سال باشد که می خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و از مشکلات مالی خودتان رهایی پیدا کنید. اگر چندین ماه پیش که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی بودید ، سایت خودتان را راه اندازی می کردید امروز صاحب یک کسب و کار اینترنتی بودید که چندین ماه سابقه داشت و یک سری افراد هم اعضای سایت شما شده بودند و یک سری هم از شما خرید کرده بودند. قبول دارم راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای شما ریسک دارد و باید سرمایه خودتان را در این راه هزینه کنید که آیا به درآمد برسید یا نرسید. اگر می خواهید وارد اینکار شوید باید ریسک کنید. هم احتمال پیروزی وجود دارد و هم احتمال شکست وجود دارد. اما نکته بسیار مهم این هستش که جریمه اشتباه شدن در اینترنت بسیار کمتر از دنیای واقعای می باشد و نیاز به سرمایه خیلی کمتری دارد.

بررسی پیروزی در کسب و کار اینترنتی

اگر پیروز شوید که عالی می شود. یک درآمد عالی دارید و یک زندگی با امکاناتی که همیشه آرزو داشتید در اختیار خواهید داشت. دیگر مجبور نیستید که برای دیگران کار کنید دیگر مجبور نیستید برای یک مرخصی گرفتن از کارفرمای خودتان هزارو یک دلیل بیاورید تا به شما مرخصی بدهد. میزان پیروزی ما می تواند متفاوت باشد. از ماهی چندصد هزار تومان تا ماهی چند میلیارد هم می تواند باشد. اندازه پیروزی ما به نحوه عملکرد ما بستگی دارد. متاسفانه اکثر افراد تصور می کنند که کسب و کار اینترنتی یعنی داشتن یک سایت که محصولاتی قرار بدهیم و بفروشیم. داشتن سایت تنها بخشی از یک کسب و کار اینترنتی می باشد. قبل از داشتن سایت، زمان راه اندازی سایت و بعد از راه اندازی سایت، باید کارهای خیلی مهمی انجام شود. اگر این کارها به درستی انجام شود میزان پیروزی ما افزایش پیدا می کند. اکثر سایت ها در اینترنت ادعا می کنند که روزی ۱ ساعت در خانه با اینترنت کار کنید و بدون هیچ سرمایه ماهی x تومان درآمد کسب کنید. فریب این افراد را نخورید. یک سری از افراد دیگر هم که کمی بیشتر می دانند کسب و کار اینترنتی را داشتن یک سایت می دانند و در آموزشهای خودشان کسب و کار اینترنتی را در آموزش دادن راه اندازی یک سایت می دانند. من یک آموزش خیلی حرفه ای در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی طراحی کردم که باید به شما دوستای خوبم بگم فوق العاده هستش و این آموزش می تواند شما را از ضررهای چندین میلیونی در امان نگه دارد و میزان پیروزی شما را به شدت افزایش دهد.

بررسی شکست در کسب و کار اینترنتی

ما فرض می کنیم که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردیم و متاسفانه شکست خوردیم. چه اتفاقی می افتد؟ نگران ، افسرده ، افسوس! ای کاش پولم را در این راه هزینه نمیکردم. خیلی پشیمانم. این دقیقا دیدگاه افراد ضعیف هستش. اما یکبار قضیه را از دیدگاه افراد موفق نگاه کنیم. ما شکست خوردیم حالا پیش خودمان می گوییم که در طی این مسیر در کجاها اشتباه کردم؟ چه تصوراتی داشتم و چه چیزهایی در حقیقت اتفاق افتاد؟ در اینجا ما یکبار مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی را تجربه کردیم. این یعنی یک امتیاز بزرگ! امتیاز بزرگ ما این می شود که تجربه داشتن یک کسب و کار اینترنتی را داریم و با مشکلات احتمالی که در طی این مسیر امکان دارد پیش بیاید آگاهی کامل داریم. یعنی اگر یک بار دیگر برگردیم عقب دیگر می دانیم چه کارهایی را انجام دهیم و چه کارهایی را انجام ندهیم. چه کارهایی درست هستش و چه کارهایی اشتباه هستش. حالا که ما با یک همچین امتیاز بزرگی روبرو هستیم آیا حیف نیست که بخواهیم از این کار دست بکشیم. آیا حیف نیست چندین ماه وقت گذاشتیم و هزینه کردیم تا یک امتیاز بزرگ را بدست بیاوریم حالا به همین راحتی رها کنیم؟؟ اینبار دوباره شروع می کنیم با این تفاوت که دیگر یک فرد با تجربه شده ایم و دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نمی کنیم و یک فرد آگاه در این زمینه هستیم و اینبار موفق می شویم.

صحبت پایانی

کسب و کارهای اینترنتی زیادی هر روز در ایران راه اندازی می شود اما تعداد کمی از آنها به موفقیت می رسند چون هیچ آگاهی نسبت به کسب و کار اینترنتی ندارند و اگر شکست می خورند دیگر کار را ادامه نمی دهند. من در طی این ۸ سال بارها شکست خوردم. بارها از طرف اطرافیان سرزنش شدم که اینکار را رها کنم و دنبال یک کار کارمندی باشم. اما هیچ وقت عقب نشینی نکردم و کسب و کارهای اینترنتی مختلفی داشتم و گاهی شکست میخوردم و گاهی به موفقیتهای مالی خیلی خوبی میرسیدم.الان هم که در حال نوشتن این مقاله هستم درآمد عالی از اینترنت دارم. کلید کار شما این هستش که شروع کنید حتی اگر قرار باشد شکست بخورید. به شرط آنکه روحیه شما قوی باشد و عقب نشینی نکنید. در سودینو تمام تلاش بر این می باشد که شما دیگر اشتباهات دیگران را انجام ندهید و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید به موفقیت مالی برسید.