برای رشد کسب و کار اینترنتی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

همه افرادی که برای خودشان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنند به فکر این هستند تا سریعا سایتشان رشد کند و افرادی از آنها خرید کند تا رویای کسب درآمد از اینترنت آنها به واقعیت تبدیل شود. برای رشد کسب و کار اینترنتی باید هزینه کنید اما چگونه و کجا باید هزینه کنید؟
خوب دوستای خوبم شما کلی تحقیق کردید و بعد از کلی سوال و پرس و جو بالاخره شهامت به خرج دادید (تبریک) و یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کردید. حالا باید چه کاری انجام دهید؟
آیا پول بدهید تا سایتتان را بهینه سازی (سئو) کنند؟ میروید سراغ افراد سئوکار ، قیمتها را جویا می شوید و میبیند که کمترین قیمت ۵ -۶ میلیون تومان می باشد. برای شروع کسب و کاری که به نقطه درآمدزایی نرسیده مبلغ بالایی هستش. منصرف می شوید. میروید سراغ تبلیغات بنری و دوست دارید که در سایتهای پربازدید تبلیغات کنید ، تعرفه ها را میبینید و پی میبرید که مبلغ یک ماه تبلیغ قرار دادن در یک سایت پر بازدید دست کمی از مبلغ سئو سایت ندارد. باید چیکار کنید؟ خلاصه این چه کنم چه کنم ها ادامه پیدا می کند! تا اینکه کمی پول جور میکنید و در یک سایتی که آمار بازدیدش نسبت به قیمتهایی که جویا شده بودید کمتر هستش تبلیغات می کنید. خوشحال هستید که برای اولین بار بنر تبلیغاتی شما در یک سایتی نمایش داده شده. به طور مثال سایتی که تبلیغ کردید روزانه ۱۰۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد و پیش خودتان می گویید خیلی عالی هستش اگر از این۱۰۰۰۰ نفر روزانه فقط ۱۰۰۰ نفر روی بنر من کلیک کنند و وارد سایت من بشوند عالی می شود. بالاخره از این ۱۰۰۰ نفر که روزانه وارد سایت می شوند خرید هم می کنند و سریعا کسب و کار اینترنتی شما رونق پیدا می کند! اما غافل از اینکه حقیقت انقدر دوست داشتنی پیش نمی رود! از یک سایتی که روزانه ۱۰۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد شاید ۵۰ الی ۱۰۰ نفر روزانه وارد سایت شما بشوند.

چگونه باید برای کسب و کار اینترنتی سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه باید برای کسب و کار اینترنتی سرمایه گذاری کنیم؟

یکی از بخش های بسیار مهم و کلیدی که خیلی از دوستان نادیده میگیرند سرمایه گذاری برای تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت می باشد. بودجه خودتان را برای تولید محتوا هزینه کنید (البته سرمایه گذاری کنید) همه ما شنیده ایم که محتوا پادشاه وب است. برای اینکه مردم در اینترنت به دنبال محتوای خوب می گردند. بیش از ۹۰ درصد مردم در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند، اکثر مردم به دنبال محصولات نیستند و اول به دنبال اطلاعات مفید هستند. شما باید محتوای عالی تولید کنید. وقتی که محتوای خوب تولید کنید هم گوگل شما را دوست خواهد داشت و هم بازدیدکنندگان شما را دوست خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسیم؟ – بخش ۳

خوب حالا شاید بیرسید که تولید محتوای با کیفیت چه ارتباطی با سرمایه گذاری دارد؟

شما در هر حوزه ای که هستید فرقی نمی کند، در هر حوزه ای می توانید محتوای با کیفیت تولید کنید. در حال حاضر بزرگترین کمپانی های دنیا تیم های تخصصی تشکیل داده اند که کارشان فقط تولید محتوا می باشد. خوب شاید تا به اینجای کار پیش خودتان بگویید که محتوا تولید میکنم اما چه ارتباطی با سرمایه گذاری دارد؟ شما باید از طریق محتوای آموزشی محصولات را به فروش برسانید. شما باید برای تک تک محصولاتتان محتوا تولید کنید، قطعا اگر بخواهید برای تک تک محصولات چنین کاری کنید کار بسیار وقت گیری هستش و شاید به تنهایی وقت نکنید تا اینکار را انجام دهید. در نتیجه باید از دیگران کمک بگیرید و مبالغی را به افرادی بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهند. برای تولید محتوا می توانید از سایتهای خارجی کمک بگیرید و مطالب را ترجمه کنید. شما باید هر ماه بودجه ای را به اینکار اختصاص دهید.

محتوای آموزشی برای یک سایت که موبایل میفروشد

فرض کنید که یک سایت دارید که در زمینه فروش موبایل می باشد. چه محتوایی می توانید تولید کنید؟ می توانید فیلمهای آموزشی مختلفی درست کنید و در این فیلمها نحوه کارکردن با بخش های مختلف موبایلهای مختلف را آموزش بدهید.
می توانید هر موبایل را نقد و بررسی کنید. نقد و بررسی شما می تواند هم به صورت فیلم باشد، می تواند به صورت یک مقاله در صفحه محصول باشد. می توانید نسخه پی دی اف این نقد و بررسی را هم در صفحه محصول قرار دهید.

محتوای آموزشی برای سایتی که خدمات بیمه انجام می دهد

افرادی که در زمینه بیمه کار می کنند خیلی دستشان برای تولید محتوا باز می باشد. خیلی از مردم آگاهی کامل نسبت به بیمه های مختلف ندارند و شما می توانید این آگاهی را از طریق آموزش به مردم انتقال بدهید و از این طریق اعتمادسازی کنید.

صحبت پایانی

دوستای عزیزم در این مقاله سعی کردم تا اهمیت تولید محتوا را برای شما بازگو کنم. منظور این نیست که یک سایت باید فقط در این حوزه سرمایه گذاری کند. برای موفقیت در وب نباید بر یک کار تمرکز داشت. باید روشهای مختلفی را برای جذب بازدیدکننده سایت انجام بدهید. سرمایه گذاری در بخش تولید محتوا برای سایتهایی مناسب می باشد که اهداف بلند مدت دارند. وقتی بر روی تولید محتوا سرمایه گذاری می کنید نباید انتظار این را داشته باشید تا از فردا تحول عظیمی در فروشتان ایجاد شود. این روش نسبت به روشهای دیگر زمانبر هستش اما تاثیرگذاری این روش بسیار بسیار بالا می باشد. در این مقاله گفته شده که تولید محتوا ، منظور فقط مقاله یا متن آنلاین نیست، منظور تمام فرمتهای اطلاعاتی می باشد. محتوای شما می توانید مقاله، فیلم، ایبوک و … باشد. حتما هر ماه بودجه ای را برای تولید محتوا اختصاص دهید.