اگر شما صاحب یک سایت هستید  یا اینکه می خواهید یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید باید قلب تپنده یک سایت را بشناسید! در این مقاله قرار است درباره لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود صحبت کنیم. حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در خبرنامه های سایتهای مختلف عضو شده اید و بعد از مدتی مشاهده کردید که تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی دریافت کردید و از اینکه در آنها عضو شده اید پشیمان شده اید.

روزهای اول من و شما در اینترنت

اینترنت پدیده جدیدی هستش و در کشور ما هم بسیار نوپا هستش، برای همین تجربه کاربران اینترنت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته کمتر است. افراد به دلیل همین بی تجربگی هر فرمی را که در اینترنت می دیدند پر می کردند و به راحتی ایمیل خودشان را در اختیار سایتهای مختلف قرار می دادند و تقریبا در روزهای اول آشنایی همه ماها با اینترنت ، برایمان خیلی جذاب بوده که در خبرنامه ایمیلی یک سایتی عضو بشویم اما بعد از چند روز که ایمیل خودمان را باز می کردیم مشاهده می کردیم که تعداد بسیار زیادی ایمیل برای ما ارسال شده و این مساله هر روز بیشتر میشد و باعث نارضایتی ما می شد اما امروزه تقریبا آگاهی همه کاربران اینترنتی در ایران بسیار بیشتر از گذشته شده و امروزه کمتر حاضر می شویم در خبرنامه یک سایتی عضو بشویم. حتی اگر به آن سایت هم علاقه مند باشیم باز هم از ترس اینکه چند وقت بعد اینباکس ایمیلمان از ایمیل های تبلیغاتی پر نشود کمتر حاضر می شویم که در سایتهای مختلفی عضو بشویم.

ایمیل مارکتینگ قلب تپنده بازاریابی اینترنتی

ایمیل مارکتینگ قلب تپنده بازاریابی اینترنتی

همچنان ایمیل مارکتینگ بالاترین نرخ بازدهی را نسبت به تمام روشهای بازاریابی اینترنتی دارد. یکی از مهمترین کارهای یک وب سایت جمع آوری ایمیل بازدیدکنندگان است. اما گفتیم که کاربران دیگه کمتر از گذشته حاضر می شوند که در یک سایت عضو شوند، باید چیکار کنیم؟

 برای رفع این مشکل باید از لندینگ پیج یا صفحه فرود استفاده کنیم.

لندینگ پیج (landing page) یا صفحه فرود در کسب و کار اینترنتی چیست؟

لندینگ پیج صفحه ای است که شما از کاربر می خواهید ایمیل خودش را ثبت کند تا یک هدیه از شما دریافت کند.

یعنی ما یک هدیه درست می کنیم و از کاربران سایت می خواهیم برای اینکه بتوانند این هدیه را دریافت کنند باید ایمیل خودشان را ثبت کنند تا هدیه به ایمیلشان ارسال شود.

هدیه چه چیزی می تواند باشد؟

یک هدیه می تواند یک فایل pdf ، یک فایل صوتی ، یک فایل تصویری و … باشد.

 شما باید در سایت خودتان سیستمی را پیاده کنید تا کاربران بعد از ثبت ایمیل خودشان بتوانند به صورت اتوماتیک هدیه را دانلود کنند.

در فایل هدیه چه مطالبی را باید درج کنیم؟

مثلا می توانید یک کد تخفیفی را در یک فایل pdf درج کنید.

می توانید کاتالوگ محصولات خود را قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسیم؟ – بخش ۳

اگر قرار است که یک pdf  درست کنید سعی کنید تعداد صفحات آن بین ۸ تا ۱۲ صفحه باشد.

اگر فایل صوتی دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.

اگر فایل تصویری دارید کمتر از ۵ دقیقه باشد.

نکته بسیار مهم

هدیه ای که قرار است درست کنید را با دقت طراحی کنید. برایش وقت بگذارید و مطالب با ارزشی را قرار بدهید. اگر یک فایل بی ارزش را در صفحه فرود سایت خود قرار دهید باعث بی اعتمادی بازدیدکننده می شود و بازدیدکنندگان از طریق همان هدیه می توانند درباره کیفیت محصولات و خدمات شما هم قضاوت کنند.

نمونه لندینگ پیج یک کسب و کار اینترنتی

اگر تا به حال با یک صفحه فرود مواجه نشدید ، دقیقا منظور یک لندینگ پیج مثل سایت آترین وب است.

من در صفحه فرود آترین وب کتاب تبدیل مهارت به ثروت را قرار دادم و احتمالا شما تا الان آن را دانلود کرده اید اما اگر دانلود نکردید توصیه می کنم حتما دانلود کنید . در این کتاب یک روش کسب و کار اینترنتی پر سود آموزش داده شده است.

لندینگ پیج ساختم و ایمیل کاربران را هم جمع کردم ، حالا چیکار باید کنم؟

شما باید به لیست ایمیل خود ، ایمیل گروهی ارسال کنید و کار ایمیل مارکتینگ کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

در ایمیل های ارسالی خود مطالب با ارزشی را قرار دهید.

مثلا یک هدیه جدید بسازید و در ایمیل ارسالی خود این هدیه را به اعضای سایت خود پیشنهاد دهید.

نکته : مستقیما لینک دانلود را در ایمیل قرار ندهید. یک صفحه در سایت بسازید و یک لینک در ایمیل خود قرار دهید و ارجاع بدهید به صفحه ای که در سایت ساختید و در صفحه ساخته شده لینک دانلود را قرار دهید.

همیشه در ایمیل های ارسالی خود پیشنهاد فروش ندهید! سعی کنید ایمیل های با ارزش ارسال کنید و در بین ایمیل های با ارزش ، ایمیلهایی ارسال کنید و پیشنهاد فروش بدهید.

نکته : در طول یک هفته چندین بار ایمیل ارسال نکنید! بهترین حالت هفته ای یک ایمیل است. اگر تعداد ایمیلهای ارسالی شما در طول یک هفته بیش از اندازه باشد بار ارزشی خود را از دست می دهد و پس از مدتی کاربران بدون اینکه حتی ایمیل شما را باز کنند آن را حذف می کنند.

صحبت پایانی

اگر تا به امروز سایت داشته اید ولی این روش ساده را در سایت پیاده نکرده اید ، فرصت بسیار بزرگی را از دست دادید. فرقی نمی کند که صاحب یک وبلاگ کوچک هستید و یا صاحب یک سایت بزرگ و پر بازدید هستید، این روش را در سایت خود پیاده کنید از نتایج آن شگفت زده می شوید. ایمیل مارکتینگ را در اولویت برنامه بازاریابی اینترنتی خود قرار دهید. با اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ می توانید خود را به شکل چشمگیری رونق بدهید.