در این مقاله می خواهم به مهم ترین سوال شما پاسخ بدهم. اکثر دوستانی که به من ایمیل می زنند سوال مشترکی دارند و اکثر دوستان می پرسند که چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند؟! می دانم خیلی وقت هستش که دوست دارید یک کار اینترنتی راه اندازی کنید اما دنبال یک ایده می گردید و داشتن یک ایده خوب ذهن شما را خیلی درگیر کرده است.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، ذهن خود را درگیر ایده نکنید!

داشتن یک ایده خوب خیلی می تواند به شما کمک کند اما من میخواهم به شما بگم که چگونگی اجرای کار بسیار مهم تر از ایده می باشد. بر خلاف خیلی از جاها که مطرح می کنند ایده باید داشته باشید من به شما میگم که خیلی ذهن خودتان را درگیر ایده نکنید.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، ذهن خود را درگیر ایده نکنید!

بیایید با هم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم!

فرض کنید یک ایده خیلی خوبی برای کسب درآمد از اینترنت دارید.

  • آیا یک نفره می توانید آن ایده را اجرایی کنید؟
  • آیا سرمایه کافی برای پیاده سازی ایده خود را دارید؟
  • آیا سرمایه کافی برای تبلیغات و بازاریابی را دارید؟

قبل از اینکه بخواهید ایده ای را در سر بپرورانید بهتر است که به سوالات بالا پاسخ دهید. اگر جواب شما مثبت است که خیلی خوب است و همچنان به فکر یک ایده ناب باشید. برای داشتن ایده هم می توانید ایده های خارج از ایران را در داخل ایران اجرا کنید. سایتهای تخفیف گروهی که چند سالی است در ایران راه اندازی شدند ایده جدید نبودند و قبلا نمونه های خارجی موفقی در این زمینه بود و صاحبان سایتهای تخفیف گروهی فقط آمدند همان ایده را برای اولین بار در ایران اجرایی کردند و هزینه فوق ایعاده بالایی را برای تبلیغات پرداخت کردند.

اگر می خواهید ایده ای را اجرایی کنید چند راه پیش رو دارید

۱- ایده کاملا جدیدی داشته باشید
۲- ایده ای را اجرایی کنید که نمونه های مشابه خارجی موفق دارد و تا به حال در ایران اجرا نشده است
۳- ایده های موجود داخل کشور را که بسیار موفق عمل می کنند را مدل بهینه تر و خلاقانه تری اجرا کنید

فروش محصولات در اینترنت

سایتهای تخفیف گروهی که امروزه درآمد خارج از تصور شما را دارند ، فقط ایده خارجی را در ایران برای اولین بار پیاده کردند و البته ده ها میلیون در هر ماه هزینه تبلیغات پرداخت کردند.

هر روز که می گذرد تعداد کسب و کارهای اینترنتی بیشتر می شود و کسب و کار اینترنتی که ایده جدیدی دارد ، برای دیده شدن نیازمند تبلیغات قدرتمند می باشد. شاید اگر چندین سال پیش اقدام می کردید کار برای دیده شدن راحت تر بود.

باور من بر این است که کسب و کار اینترنتی که می خواهد با یک ایده جدید وارد شود بهتر است که به صورت تیمی اداره شود. نیروی متخصص در زمینه برنامه نویسی و همچنین بازاریابی اینترنتی باید داشته باشد و کسی که اصلا تجربه مدیریت یک سایت ساده را هم ندارد بهتر است که به صورت تک نفری اقدام به یک کسب و کار آنلاین با ایده جدید نکند.

فروش محصولات در اینترنت

من برای افرادی که می خواهند به صورت تک نفره و یا چند نفره راه اندازی بشود ، بسیار این مورد را توصیه می کنم. برای اینکه شما بر مبنای ایده جلو نمی روید و احتمال شکست شما کمتر می شود. چون هر ایده ای به موفقیت نمی رسد ، حتی اگر نیروی متخصصی هم داشته باشد. فروش محصولات نیاز به نیروی متخصص ندارد.

بگذارید با هم یک سایت که قرار است محصولاتی را در اینترنت به فروش برساند را بررسی کنیم

در قدم اولیه باید بازار هدفمان را مشخص بکنیم و ببینیم که آیا محصولاتی که مد نظر ما هست را می توان به صورت اینترنتی به فروش برسانیم. در قدم بعدی باید محصولاتی را خریداری کنیم و یا با عمده فروشان و یا تولید کنندگاه صحبت کنیم که کالا را برای ما تامین کنند. یعنی به اینصورت باشد که وقتی شخصی وارد سایت ما شد و کالایی را سفارش داد ما از طریق عمده فروش، محصول را به دست مشتری برسانیم. در رابطه با نحوه ارسال کالا و دریافت وجه در دی وی دی آموزشی کسب و کار اینترنتی به خوبی توضیح دادم.

بیشتر بخوانید: بازدید کنندگان چرا باید از سایت شما خرید کنند؟

چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

طراحی سایت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودمان

امروزه با وجود سیستم قدرتمند وردپرس دیگر برای طراحی یکی سایتی که بتوانید محصولاتی را در آن به فروش برسانید، نیازی نیست که برنامه نویسی بلد باشید. من در دی وی دی آموزشی طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی نحوه پیاده سازی یک سایت را آموزش دادم. خوب در نظر بگیرید که تا به اینجای کار برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی که نیازمند یک سایت هستید می توانید حتی خودتان سایتتان را راه اندازی کنید و چندین میلیون تومان در این زمینه صرفه جویی می کنید.

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی

باید برای فروشگاه خود به بازاریابی اینترنتی بپردازید و اگر بودجه کافی را دارید باید تبلیغات اینترنتی را هم انجام دهید. نکته خیلی مهم – فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در اینترنت هستند که شاید محصولات شما هم مشابه با محصولات سایتهای دیگر باشد. از خودتان یک سوال حیاتی بپرسید و آن اینکه چرا خریداران باید بین شما و فروشگاه رقیبتان باید از شما خرید کند؟
باید یک جواب منطقی و قابل قبولی داشته باشید. آیا ارزان تر می فروشید؟ آیا گارانتی بهتری دارید؟ یک مقاله ای در سایت منتشر شده با نام چرا بازدیدکنندگان باید از سایت شما خرید کنند؟ توصیه میکنم حتما آن مقاله را هم بخوانید تا دید شما نسبت به این قضیه باز تر شود.

تبدیل مهارت به ثروت

یکی از روشهای کسب درآمد از اینترنت تبدیل مهارت به ثروت می باشد. منظورم محصولات آموزشی می باشد یعنی دقیقا کاری که خود من انجام می دهم. من با راه اندازی سایت آترین وب درآمد خیلی خوبی را برای خودم ایجاد کردم و روز به روز هم این درآمد افزایش پیدا می کند. من چند سوال می خواهم از شما بپرسم!

  • در چه زمینه ای استعداد دارید؟
  • به چه مهارت هایی علاقه مندید؟

همین الان یک کاغذ و قلم بردارید و تمام استعدادها و علاقه مندی های خود را بنویسید. بعد خوب فکر کنید و ببینید که مهارت و علاقه شما در کدام موارد بیشتر است. حالا باید این مهارت خودتان را به ثروت تبدیل کنید. نیازی نیست که مهارت شما خیلی تخصصی و پیچیده باشد. از ساده ترین ها هم می شود شروع کرد. مثلا شما به آشپزی علاقه مند هستید. نیاز نیست که اطلاعات خیلی تخصصی در این زمینه داشته باشید! کافیست یک سایت راه اندازی کنید در زمینه آشپزی و از طریق سایتتان آموزشهای آشپزی تهیه کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید و در کنار همین آموزشها کم کم آموزشهای تخصصی تر و حرفه ای تر را در قالب یک محصول به فروش برسانید. البته من آشپزی را مثال زدم. باید اندازه بازار را هم در نظر داشته باشید.

دقیقا کاری که من در سودینو انجام می دهم

من سالها در این زمینه تجربه دارم. به انواع روشهای بازایابی اینترنتی و همچنین انواع زبانهای برنامه نویسی سایت تسلط دارم اما از بین تمام روشهای موجود آمدم تبدیل مهارت به ثروت را انتخاب کردم. من که طی این سالها تجربیات زیادی بدست آوردم و میلیونها تومان در این سالها هزینه کردم و آزمون و خطاهای زیادی را در این زمینه انجام دادم با خودم گفتم که این آموخته های خودم را از طریق سایت سودینو با شما به اشتراک بگذارم. من میخواستم یک سایت آموزشی دیگر راه اندازی کنم با موضوع دیگر، اما علاقه بسیار زیاد من به آموزش کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی باعث شد تا سایت سودینو را راه اندازی کنم.

من دقیقا می توانستم یک سایت دیگر راه اندازی کنم و تمام مهارتهای بازاریابی اینترنتی خودم را برای سایت خودم به کار ببرم و به دیگران آموزش ندهم!. نزدیک ۸ سال پیش که من شروع کردم به اجرای انواع روشهای کسب درآمد از اینترنت، به اینصورت نبود که سایتهایی باشند تا کسب و کار اینترنتی را آموزش بدهند. برای همین مجبور بودم تا خیلی از این روشهای را خودم تجربه کنم ، سرمایه و وقت خودم را هدر بدهم تا متوجه بشوم چه روشی درست است و چه روشی اشتباه است. پس شما اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید چند قدم از زمانی که من می خواستم کسب و کار اینترنتی خودم را ایجاد کنم جلوتر هستید.

چه نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

افزایش بازدید سایت بدون هزینه تبلیغات

روزهای اولی که سایت سودینو را راه اندازی کرده بودم درباره افزایش بازدید سایت یک مقاله نوشته بودم با عنوان روشهای کاملا عملی و ساده برای افزایش بازدید سایت که می توانید آن را هم مطالعه کنید. من در اینجا اشاره کوتاهی به افزایش بازدید سایت می کنم.

من برای جذب بازدیدکننده سایت سودینو چه کاری انجام دادم؟ من بدون اینکه یک ریال برای تبلیغات هزینه کنم ، رفتم در تالارهای تخصصی ثبت نام کردم و وقتی در سایت سودینو مقاله ای را منتشر میکردم، چند روز بعد همان مقاله را در تاپیک های مربوط به موضوع کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی منتشر میکردم و آدرس سایتم را هم در قسمت امضاء خودم قرار دادم و از این طریق خیلی از افراد وارد سایت من می شدند و با سایت من آشنا شدند.

شاید شما هم یکی از آن افرادی باشید که از طریق تالارهای گفتگو با سایت سودینو آشنا شدید. علاوه بر اینکه مطالب خودم را در انجمنهای گفتگو منتشر میکردم، در بحث های تخصصی هم شرکت میکردم و به سوالات کاربران پاسخ میدادم و از این طریق هم مهارت خودم را به دیگران نشان میدادم.

لازم میدانم نکته ای را درباره امضاء در تالار گفتگو به شما بگویم

وقتی شما در یک تالار گفتگو ثبت نام می کنید ، در قسمت تنظیمات پروفایل یا همان تنظیمات کاربری یک بخشی دارد به نام ویرایش امضاء ، شما می توانید در قسمت امضاء متن دلخواه و آدرس سایت خود را درج کنید. حالا هر وقت در آن انجمن به یک سوال پاسخ می دهید لینک سایت شما هم در پایین پاسخ شما نمایش داده می شود و حالا در نظر بگیرید که وقتی در این انجمن ها فعال باشید و به سوالات زیادی به مرور زمان پاسخ دهید. با هر بار پاسخ شما لینک سایت شما هم به نمایش در می آید و افراد زیادی به سایت شما مراجعه می کنند.
توجه : باید در تالار هایی ثبت نام کنید که موضوع آنها مشابه با موضوع سایت شما باشد و یا این که تاپیک هایی را با موضوع مشابه سایت شما داشته باشند تا بتوانید افراد علاقه مند به موضوع کسب و کارتان را وارد سایت کنید.

به کسب و کار اینترنتی خود زمان بدهید!

انتظار نداشته باشید که از همین فردا یک سایت راه اندازی کنید و محصولاتی را در سایت قرار دهید و افرادی وارد سایت شما بشوند و از سایت شما خرید بکنند. مهم ترین عامل فروش در یک وب سایت، اعتمادسازی می باشد. اعتماد سازی هم نیازمند زمان می باشد. هر کسی که با سایت شما آشنا می شود باید چند ماه بهش زمان بدهید تا به شما اعتماد کند و جسارت این را به خرج دهد تا از سایت شما خرید کند.

پیشنهاد آکادمی سودینو برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

به نظر من اگر شما هم در زمینه ای که مهارت و علاقه دارید اگر یک سایت آموزشی راه اندازی کنید، هم ریسک کمتری دارید و هم در کوتاه ترین زمان ممکن به نقطه سود آوری می رسد و دیگر شما مجبور نخواهید بود برای دیگران کار کنید. اگر در زمینه ای که مهارت دارید یک سایت آموزشی راه اندازی کنید و مطالب با ارزشی را ارائه کنید و کارهای بازاریابی اینترنتی و اعتمادسازی را هم در سایت خودتان به خوبی انجام دهید ، به اندازه ای می تواند برای شما درآمد داشته باشد که شما را به تمام خواسته هایتان برساند.