آموزش ساخت و تنظیم حساب opensea

1 – در مرحله اول به سایت opensea.io بروید و روی My Profile کلیک کنید.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

2 – در صفحه بعد MetaMask را برای ورود انتخاب کنید.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

3 – خرید اولین NFT

3 – 1 : به opensea بروید و یک NFT را جستجو کنید (به طور مثال CyberKong).

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

3 – 2 : روی NFT مورد نظر برای خرید کلیک کنید.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

3 – 3 : پس از یافتن NFT مورد نظر برای خرید, روی “Buy Now” کلیک کنید.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

و کار شما تمام شد! اکنون میتوانید روی “In wallet” کلیک کنید تا NFT را که به تازگی خریداری کرده اید مشاهده کنید.

نکته : برای مشاهده NFT روی In Wallet در سمت چپ صفحه کلیک کنید. اگر NFT قابل مشاهده نیست, به خاطر داشته باشید که ممکن است به دلیل زمان پردازش کمی تاخیر ایجاد شود.

لیست های قیمت ثابت و مزایده ها چیست؟

هنگامی که به دنبال یک NFT برای خرید هستید, دو راه وجود دارد. یک راه از طریق لیست قیمت ثابت است: جایی که سازنده قیمتی را تعیین کرده که مشمول چانه زنی نیست, راه دوم برای خرید NFT از طریق مزایده است: هنگامی که یک سازنده می تواند NFT خود را از طریق مزایده بفروشد.

راه اول این است که به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشید, قیمت پیشنهاد دهید و مصرف کننده ای که بالاترین مبلغ را پیشنهاد دهد, واجد شرایط خرید NFT خواهد بود. در این روش ,اگر قیمت بالاتر از یک اتریوم باشد, تراکنش خودکار رخ میدهد و اگر قیمت کمتر از یک اتریوم باشد, به فروشنده بستگی دارد که بالاترین پیشنهاد را بپذیرد. فروشنده هیچ تعهدی برای تکمیل معامله ندارد.

همچنین می توانید برای NFT یک قیمت رزرو تعیین کنید و اگر فروشنده پیشنهادی معادل یا بیشتر از این قیمت دریافت نکرد حراج بدون فروش پایان میرسد.

بیشتر بخوانید: برای ابزارهای بازاریابی اینترنتی خود، استراتژی دارید؟

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

آنها نمی توانند قیمت کمتر از یک اتریوم را رزرو کنند زیرا opensea هزینه های تراکنش را پوشش می دهد و فروشنده می تواند در هر زمانی پیشنهادی کمتر از قیمت رزرو را بپذیرد, اما مسئولیت پرداخت هزینه های تراکنش را به عهده بگیرد.

پس از شروع حراج, قیمت رزرو قابل تغییر نیست

NFT های ارسال شده برای حراج فقط برای مدت معینی در دسترس هستند, اگر مصرف کننده ای در ده دقیقه آخر حراج پیشنهاد دهد, به طور خودکار برای ده دقیقه دیگر تمدید می شود. لغو پیشنهاد برتر نیز باعث تمدید میشود. در بیشتر موارد, حداقل شرط پیشنهادی نیز وجود دارد, پیشنهادات در opensea باید حداقل 5% بیشتر از پیشنهاد قبلی باشد و همچنین باید در همان توکن پرداخت (اتریوم یا دای) باشد.

دومین روشی که می توان یک NFT را از طریق مزایده به فروش رساند, کاهش قیمت است یعنی کاهش قیمت NFT تا جایی که مصرف کننده آن را بخرد. مصرف کننده می تواند NFT را در هر زمان با ارز های ذکر شده خریداری کند یا پیشنهادی ارائه دهد.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

اگر NFT بخشی از یک مجموعه باشد, یعنی یک NFT که توسط تیم ایمنی کاربری پلتفرم برسی نشده باشد, به مصرف کننده دستور داده می شود که قبل از خرید جزئیات مجموعه را مشاهده کند.

بازار NFT چیست و محبوب ترین آنها کدام است؟

بازار NFT هرجایی است که امکان خرید و فروش NFT را فراهم می کند.

برخی از نمونه های محبوب عبارتند از:

  • OpenSea
  • Rarible
  • Nifty Gateway
  • Axie Marketplace
  • و بسیاری موارد دیگر…

 

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

بلاکچین های مختلف برای NFT ها چیست؟

NFT ها معمولا در بلاک چین اتریوم هستند اما می توانند در شبکه های دیگری مانند سولانا , پولکادات و … وجود داشته باشند. opensea به طور خاص از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند که در آن اتریوم برای پرداخت هزینه تراکنش استفاده میشود. پولیگان یک بلاک چین دیگر است که تراکنش های امن و فوری را با ارزهای مختلف اتریوم (اتریوم, Dai, Usdc) فراهم می کند.

می توانید اتریوم را به عنوان بلاک چین های خویشاوند در نظر بگیرید, زیرا ارز ها با تفاوت های جزئی مشابه یک دیگر هستند. یک مصرف کننده می تواند NFT ها را بدون کارمزد تراکنش در پولیگان ایجاد کند و بفروشد (بازار بدون هزینه تراکنش) تعداد زیادی بلاک چین مختلف برای NFT ها وجود موجود است و هر شبکه دارای کارمزد تراکنش, ارزش بازار, نرخ انتقال بین حساب ها و… مختلف است.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

چگونه هنگام خرید NFT ها از کلاهبرداری جلوگیری کنیم؟

هنگامی که در حال گشت در بازار هایی مانند OPENSEA هستید مهم است که بدانید چگونه در حین انجام این کار ایمن بمانید, در اینجا چند راهکار وجود دارد:

  1. پشتیبانی را از طریق کانال های رسمی دریافت کنید, در صورت داشتن هرگونه سوال فقط از کانال های رسمی استفاده کنید و هنگام پرسیدن سوال از جوامع گسترده تر محتاط باشید.
  2. هرگز عبارت بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید! زمانی که برای اولین بار یک حساب Open sea ایجاد می کنید این عبارت در اختیار شما قرار می گیرد که نشان دهنده داده ای است که برای ایجاد حساب کاربری شما استفاده شده است.
  3. هنگام دانلود کیف پول, مطمئن شوید که یک کیف پول رسمی است. لینک را از وب سایت رسمی ارائه دهنده دریافت کنید.
  4. هرگز بر روی لینک های ناشناس کلیک نکنید و از ایمیل یا فایل های غریبه ها خودداری کنید, هنگام گشت و تعامل با دیگران در رسانه های اجتماعی مراقب باشید.
  5. هرگز از یک رمز عبور در چندین جا استفاده نکنید.
  6. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنیدو از احراز هویت دو مرحله ای SMS اجتناب کنید زیرا در برابر حملات آسیب پذیر است.
  7. برای محافظت از کیف پول خود از یک کیف پول سخت افزاری کریپتو استفاده کنید که یک لایه امنیتی اضافی برای NFT ها و وجوه شما اضافه می کند.
  8. تاییدیه های قرارداد هوشمند را محدود کنید, در صورتی که از MetaMask استفاده میکنید به طور منظم محدودیت هزینه های خود را هنگام تراکنش ها برسی کنید.
  9. قبل از خرید NFT تحقیقات اولیه را برای اطمینان از دوام NFT انجام دهید.

معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت سوم)

 

  1. معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت اول)

  2. معرفی جامع و کامل دنیای NFT (قسمت دوم)