اولین سوال برای شروع کسب و کار اینترنتی این می باشد که چه محصولاتی را می توانم از طریق اینترنت به فروش برسانم؟!
تقریبا می شود گفت که هیچ محدودیتی در فروش نوع محصولات در اینترنت  وجود ندارید. از کالا های دانلودی گرفته تا یخچال , لپ تاپ , موبایل  و… امروزه در کشور خودمان به فروش می رسد. قبل از هر چیز باید خدمت شما دوستان عزیزم بگم که خیلی مهم نیست که چه چیزی می خواهید بفروشید! مهم این است که چگونه می خواهید بفروشید.

1 – یک اینکه باید نیاز را شناسایی کنید

نیاز را شناسایی کنید؟ببینید چه نیازی را می توانید از طریق اینترنت به خوبی برطرف کنید. مثلا قبلا افرادی برای خرید و فروش خودرو و… از طریق روزنامه نیازمندی های همشهری اقدام می کردند. البته نیازمندی های همشهری برای تمام اصناف مناسب می باشد, اما بخش خرید و فروش خودرو این روزنامه همیشه داغ می باشد. این روزنامه در این بخش یک تنه جلو میرفت و هیچ رقیبی در حد خودش نداشت. چند سالی می باشد که سایت باما راه اندازی شده است. سایت باما چه کاری انجام می دهد؟ این سایت یک نیازمندی آنلاین خودرو می باشد. ایده خیلی ساده بود و این ایده تکراری سالیان سال توسط همشهری اجرا میشد و این سایت تنها این ایده را در اینترنت اجرا کرد و با سرعت خیلی باور نکردنی پیشرفت کرد. البته من در عنوان این مقاله نوشتم که در اینترنت چه محصولاتی بفروشیم؟ اما در این بخش یک نمونه خدماتی را مثال زدم تا دید شما نصبت به بازار آنلاین باز شود.

فروش محصولات صنایع دستی

می توانید یک سایت راه اندازی کنید و فقط محصولات صنایع دستی را در سایتتان به فروش برسانید. متخصص بودن در بخشی از بازار یعنی کلید موفقیت در کسب و کار

صنایع دستی سرشار از خلاقیت می باشد, می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و فقط اشیاء تزئینی را بفروش برسانید. چند نمونه از کارهای دستی را مشاهده کنید.

فروش محصولات صنایع دستی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

من تا به حال یک فروشگاه اینترنتی که فقط اسباب بازی بفروش برساند در ایران خیلی کم دیدم. در حین نوشتن همین مقاله بودم که یک جستجوی ساده انجام دادم و فروشگاه اینترنتی که فقط درباره اسباب بازی باشد و سایت قوی در این زمینه باشد ندیدم. به نظرم اگر کسی چنین سایتی راه اندازی کند می تواند به سرعت در این حوزه رشد بکند.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

راه اندازی فروشگاه لوازم ورزشی خانگی

می توانید یک سایت راه اندازی کنید که فقط محصولات ورزشی خانگی را بفروشید. امروزه خیلی از تولیدکننده های خارجی و داخلی تبلیغ می کنند که به دلیل شیوع بیماری کرونا در منزل ورزش کنید. همین مسئله کمک بسیار زیادی به شما می کند تا محصولات شما جایگاه خوبی داشته باشند.

چگونه بفروشیم؟

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین اینترنت و وی پی ان برای کار با یوتیوب

چگونه بفروشیم؟

در این چند وقت بیشتر سوال دوستان این بوده که چه محصولی را در اینترنت بفروشیم؟ من هم تصمیم گرفتم تا این مقاله را برای شما بنویسم تا به نوعی به این سوال رایج بازدیدکنندگان پاسخ بدهم. من چند نمونه از محصولات را در این مقاله برای شما مطرح کردم و اگر بخواهم باز هم برای شما مثال بزنم این مقاله تمام نشدنی خواهد بود! چون به اندازه کالاهای روی زمین می توان سایت راه اندازی کرد. مهم این می باشد که گروهی از کالا ها را انتخاب کنید و تمام تمرکز و انرژی خودتان را برای ارائه با کیفیت همان بخش از بازار بگذارید. تمام ما خسته شدیم از اینکه با محصولات و خدمات بی کیفیت روبرو شدیم حالا در نظر بگیرید وقتی شما تمام تمرکزتان را بر روی بخشی از بازار بگذارید و انرژی خودتان را برای افزایش کیفیت کار خود بگذارید و کسب و کار با کیفیتی داشته باشید تمام خریداران و مشتریان از شما راضی خواهند بود و مجددا از شما خرید می کنند.

اگر می خواهید نیازها را شناسایی کنید می توانید در تالارهای گفتگو یک چرخی بزنید و ببینید چه بحثهایی بیشتر بین کاربران رد و بدل می شود.

کسب و کار اینترنتی با سرعت فوق العاده ای در حال رشد می باشد و می توان گفت که حتی اگر شما یک کسب و کار فیزیکی داشته باشید تا چند وقت دیگر بدون اینترنت نمی توانید به فعالیت کسب و کارتان ادامه دهید. همین الان کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. ترس دارید که در این راه اشتباه کنید؟ اشکالی ندارد! خسارت اشتباهات در اینترنت بسیار کمتر از دنیای واقعی می باشد. امروز اشتباه کنید تا فردا به یک فرد کاربلد تبدیل شوید.

چرا میگم خسارت اشتباهات در اینترنت بسیار کمتر از دنیای واقعی می باشد؟

فرض کنید بروشور هایی را برای محصولات خود طراحی و چاپ کردید و در جاهای مختلفی این بروشورها را پخش می کنید. حالا فرض کنید اشتباهاتی را در متون بروشور خود داشتید و متنهایی که فکر می کردید می تواند افراد را جذب کند ، به هیچ عنوان نتوانسته افرادی را جذب کسب و کار و محصولات شما کند. چه اتفاقی می افتد؟ هزینه بروشور شما هدر می رود اما فرض کنید یک وب سایت دارید و حالا به جای اینکه مبلغی را برای بروشور بپردازید ، همان پول را بابت هزینه تبلیغات اینترنتی صرف می کنید و افرادی را وارد سایت خود می کنید و حالا در صفحه محصول خود توضیحاتی را درباره محصول خود نوشته اید و می بینید که هیچ فروشی ایجاد نمی شود و یا هیچ تماسی با شما گرفته نمی شود . خیلی راحت می توانید متن صفحه محصولتان را تغییر دهید. حالا اگر بروشور چاپ کرده بودید می توانستید متن آن را تغییر دهید!

 

از بحث خارج نشویم

گفتیم مهم این می باشد که قرار است چگونه بفروشیم. این چگونه بفروشیم یعنی خلاقیت در فروش و یا یک وجه تمایز در فروش می باشد. من در مقاله چرا بازدیدکنندگان باید از سایت شما خرید کنند؟ درباره وجه تمایز صحبت کردم و توصیه می کنم این مقاله را هم بخوانید.

صحبت پایانی

در یک کسب و کار آنلاین عواملی مختلفی دست به دست هم می دهند که یک کسب و کار با موفقیت و یا شکست رو برو شوند. خیلی از کسب و کارهایی که شکست خورند به این علت بود که یک برنامه ریزی ساده نداشتند، یک وجه تمایز نداشتند، هیچ کار خلاقانه ای برای فروش نداشتند. شما اشتباه آنها را مرتکب نشوید. همین امروز نیازهایی را شناسایی کنید که به خوبی در دنیای وب پاسخ داده نشده اند و سپس وجه تمایز هایی را در نظر بگیرد و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.

به نظر شما چه محصولاتی را در اینترنت بفروشیم؟چگونه فروشیم؟چه وجه تمایزهایی را ایجاد کنیم تا بازدیدکنندگان ما را برای خرید کردن انتخاب کنند؟نظر خودتان را در پایین همین پست بنویسید تا دوستان دیگر هم در بحث شما شرکت کنند.

موفق و پیروز باشید